Stylizacje biznesowe i Stylizacje do pracy w biurze
Od co najmniej kilkunastu lat także w Polsce obowiązuje swoisty dress code na różnych płaszczyznach życia. Dotyczy to każdej dziedziny min. Są zasady jak ubierać się na przykład w tzw. Stylu biurowym.
Choć obecna moda niweluje „stare zasady”, a spódniczki staja się coraz krótsze, bluzki mają coraz większe dekolty, to dalej w wielkich korporacjach czy na osoby zajmujące znaczące stanowiska w firmie, reprezentujące swoich pracodawców na ważnych spotkaniach, wybierają bardzo stonowane i klasyczne stylizacje.
Do tej pory jednak od osób pełniących państwowe funkcje czy zajmujących się tzw. Public relations, wymagana jest szczególne wyczucie w sposobie ubierania się. Nie ma miejsca na frywolność, krzykliwe kolory czy nonszalanckie dodatki. Strój ma być schludny, bez rozpraszających dekoltów, przyciasnych marynarek czy zbyt krótkich spódnic w wypadku pań.
W wypadku, kiedy stylizacja dotyczy osoby wysoko postawionej, również nie ma miejsca na filuterię, na zbyt obcisłe i wyzywające stroje, krzykliwe kolory, które stawiałyby tak ubranego kontrahenta w niekorzystnym świetle.
W tym środowisku największy nacisk stawia się na elokwencje i walory intelektualne, dlatego też strój tej osoby powinien być subtelny, schludny, a nie krzykliwy czy wyzywający. Strój powinien być odwzorowaniem charakteru pracy osoby, czyli podkreślać jej subtelność, rozwagę i poważną pozycję.